Semper sint in flore

 

Protejand-o

Micul Print

Îmi şoptea…

Îmi şoptea că îi e dor
De răsuflarea mea cu gust infantil
De ochii de copil
Pe care îi lăsasem acasă
În glastră.

Îmi vibra…

Îmi vibra în rărunchi
Atingerea ei proaspătă şi rea,
Ea – conştiinţa mea
Exilată din spirit practic
Sub genunchi.

Se mişca…

Se mişca în bătaia ierbii rare
Cu sunete de geamuri sparte,
Din instinct de viaţă sau de moarte,
În cercuri lungi şi amare,
Ca mintea mea.

Îmi părea…

Câteodată, doar – mai ales in beznă –
Un mic şarpe nesătul, o caznă,
Un monstru dulce, părăsit,
Un copilaş răsărit
Aiurea.

Îmi plângea…

Ofta mereu că o doare
Când o pătrundeam în zori, la soare,
Cu lichidul vieţii mele
Cu oroare şi ardoare,
Ştiam prea bine, aveam nevoie

Nevoie de ea.

Acum îmi amintesc sau poate visez
Cum îi mângâiam borcanul,
O zi, o lună sau un veac,
Îl dezmierdam cu saliva mea,
Încercand să dau de miez,

De hrană, de leac.

Şi-aşa mă cobor din turn,
Cu ochii mei de sticlă, c-un deget nebun
S-o rup, s-o tai sau poate s-o culeg,
Să-i sug spinii, rădăcini să-i leg
Şi s-o scufund în serul meu
Din glastră.

Şi nu, nu-mi pasa c-o să moară,

Acum, peste o zi, o lună sau un veac
Că-i mută, tristă şi fecioară,
Că-i lângă mine, că-i încă-n sticlă,
Că-i adulmec coaja,
Că-i vin de hac.

Şi atunci, cândva, când o să moară –

Ridată, ruptă de chin şi împlinită,
Am să-mi fac una artificială,
Un iris din ochiul de copil,
Cu frunze de sticlă şi-albastru de metil,
O roză eternă şi banală
Care sa vina cu mine

Si dincolo.

Natura moarta cu metal si metil

http://mine-is-bigger-than-yours.blogspot.com/feeds/posts/default?alt=rss

Lasă un comentariu